MANDÁTNÍ SMLOUVA O ZAJIŠŤOVÁNÍ SPRÁVY

Smluvní strany:

1. Bytové družstvo spoluvlastníků Mikulova 1575 -1578

sdlo: Mikulova 1575, Praha 4 - Chodov, 149 00

zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze v oddílu Dr, vložka 3116

IČ:25113780 DIČ: CZ25113780

Bankovní spojení: Komerční banka, a.s.

Číslo účtu : 4700100297/0100

Zastoupené:

Mgr. Věrou Nováčkovou, předsedou představenstva :

Bohumírem Hynkem, místopředsedou představenstva :

dále jen „mandant“ a

2. Stavební bytové družstvo POKROK

sídlo : Kotlářova 157/18, 18600 Praha 8

zapsáno v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze v oddílu Dr XCVIII, vložka 53

IČ:00034398 DIČ: CZ 00034398

Bankovní spojení: ČSOB, a.s., pobočka Praha 8, Thámova 20 Číslo účtu : 746750/0300

Zastoupené :

Ing. Oldřichem Sovou, předsedou představenstva Ing. Pavlem Beránkem, místopředsedou představenstva

dále jen „správce“

Smluvní strany se dohodly v souladu s ustanovením § 262, odst. 2, zákona č. 513/1991 Sb. a uzavírají podle § 566 a násl. zákona č. 513/1991 Sb. v platném znění tuto smlouvu o zajišťování správy částí domu a pozemků.

ČI. I

Předmět smlouvy

Předmětem smlouvy je úplatné zajišťování správy, provozu a oprav domu č.p. 1575 - 1578, ul. Mikulova, Praha 4 - Chodov a pozemků (dále jen správa) a stanovení některých práv, povinností a výkonu činností v souladu s příslušnými právními předpisy, které vykonává správce výhradně podle této smlouvy.

ČI. II

Práva a povinnosti správce

1.    Zajišťovat dodávku sjednaných služeb, údržbu, opravy, rekonstrukci a modernizaci spol. částí domu a zařízení domu a pozemku v rozsahu podle požadavků mandanta a v souladu s platnými právními předpisy.

2.    Zajišťovat i bez souhlasu mandanta v běžném roce periodické kontroly a revize technických zařízení domu vyplývajících z ustanovení právních předpisů a norem pro provoz obytných domů a předávat mandantovi kopie revizních zpráv do 10ti dnů po obdržení.

3.    Zajišťovat bezodkladně i bez souhlasu mandanta nezbytné zabezpečovací a údržbové práce v případech, kdy je možné předpokládat vznik dalších škod ve společných prostorách domu, jednotkách nebo na majetku vlastníků a nájemců jednotek. Zároveň je správce o takto vzniklých situacích povinen informovat mandanta.

Tyto práce zajišťuje správce vlastní Pohotovostní havarijní službou (PHS) na základě přihlášky k této službě, dle předpisů a cen SBD POKROK.

4.    Zajistit smluvně, na základě plné moci, dodávku služeb spojených s bydlením a užíváním nebytových prostor, a to zejména :

a.    dodávku tepla a teplé užitkové vody

b.    dodávku studené vody a odvod odpadních vod

c.    dodávku elektrické energie pro společné části domu

d.    provádění úklidu společných prostor objektu a schůdnost přístupových komunikací podle pokynů mandanta

e.    odvoz domovního odpadu

5.    Zajistit prostřednictvím smluv uzavřených jménem správce na základě plné moci služby:

a.    na pojištění objektu

b.    servis na údržbu a opravy výtahů

c.    servis a kontrolu požárního zabezpečení objektu

d.    provedení odečtu měřidel a rozúčtování nákladů na vytápění, TUV a SV

Správce předá mandantovi písemné potvrzení o zajištění těchto služeb do 60 dnů ode dne data účinnosti této smlouvy.

Náklady vyplývající z těchto smluv budou správcem přeúčtovány mandantovi. Tímto ustanovením není dotčeno právo mandanta na změnu dodavatele výše uvedených služeb.

6.    Zajišťovat likvidaci pojistných událostí.

7.    Na základě žádosti mandanta a ve spolupráci s mandantem provádět nabídková řízení nebo poskytnout nezbytnou součinnost při jejich provádění.

8.    Poskytovat mandantovi právní servis spočívající v přípravě standardní Smlouvy o dílo se zhotovitelem podle výběru mandanta a poskytovat právní poradenství v rozsahu 3 hodin měsíčně určeném mandátní smlouvou nebo konzultace týkající se správy domu.

Podle pokynů mandanta a na základě jeho písemného požadavku a plné moci uzavírat smlouvy se zhotoviteli oprav, rekonstrukcí a modernizací objektu jménem mandanta.

9.    Správce poskytuje mandantovi prostřednictvím svého výtahového technika službu „provozování výtahů“. Správce je tím odpovědný za bezpečný provoz zařízení a dodržování platných norem a právních předpisů.

Činnost výtahového technika je zpoplatněna paušální částkou 159,- Kč/měsíc za jeden výtah + DPH.

Uvedený poplatek bude fakturován měsíčně.

10.    Vykonávat administrativní a technickou činnost spojenou se správou domu.

11.    Vést podvojné účetnictví mandanta vč. zpracování účetní závěrky v souladu splatnými právními předpisy.

12.    Zajišťovat službu daňového poradce k sestavení přiznání daně z příjmů právnických osob. Správce je povinen daňovému poradci poskytovat všechny potřebné doklady.

Odměnu daňového poradce hradí mandant.

13.    Vypracovávat ve spolupráci s mandantem návrh plánu povinných revizí, oprav, rekonstrukcí a modernizace domu vč. plánovaných výdajů na jejich realizaci pro následující rok a předkládat jej mandantovi nejpozději do 30.9. běžného roku.

Mandant projedná a schválí návrh plánu oprav včetně případných změn a předá jej správci do 5.11. běžného roku.

14.    Vypracovávat pro následující rok „Podklad pro stanovení záloh příspěvků vlastníka a záloh na služby pro následující rok“ (dále „podklad“) a předkládat jej nejpozději do 30.9. běžného roku mandantovi k projednání.

Mandant projedná předložený podklad a po projednání a schválení, včetně případných změn, jej předá správci do 5.11. běžného roku.

Na základě schváleného rozpočtu výdajů za služby stanoví správce výši měsíční zálohy za dům jako 1/12 z celkové roční zálohy za dům a stanoví výši měsíční zálohy připadající na jednotlivé nájemce jednotek v souladu s příslušnými, obecně závaznými právními předpisy a se stanovami mandanta.

Správce je oprávněn měnit v průběhu zúčtovacího období výši měsíčních záloh stanovených dle tohoto odstavce jen na základě písemného souhlasu mandanta. Stanovený předpis měsíčních záloh zašle správce doporučeně poštou jednotlivým nájemcům na náklady mandanta.

15.    Vykonávat správu nebytových jednotek určených k podnikání, které jsou ve spoluvlastnictví vlastníků bytových jednotek, podle § 24, odst. 4, zákona č. 72/1994Sb. v platném znění.

V souvislosti s touto činností správce:

a.    jménem mandanta uzavírá a vypovídá nájemní smlouvy k těmto jednotkám dle písemného pokynu mandanta.

b.    provádí kontrolu plateb nájemného a úhrad za služby.

c.    provádí rozúčtování nezdaněného zisku z přijatého nájemného mezi spoluvlastníky těchto jednotek podle jejich spoluvlastnických podílů nejpozději do 31.1. běžného roku.

16.    Provádět vyúčtování všech zúčtovatelných záloh dle čl. II, odst. 14 takto:

a.    do 30.4. roku následujícího po roku, za nějž je vyúčtování prováděno provede správce vyúčtování všech zúčtovatelných záloh. Jedná se o vyúčtování v členění na jednotlivé nájemce bytových jednotek a uživatele nebytových prostor.

b.    do 31.7. provede správce finanční vyrovnání přeplatků a nedoplatků s jednotlivými nájemci bytových jednotek i uživateli nebytových prostor.

c.    vyúčtování s nedoplatky zašle správce doporučeně poštou jednotlivým nájemcům na náklady mandanta.

Vyúčtování s přeplatky zašle správce obyčejně poštou jednotlivým nájemcům na náklady mandanta.

d.    zůstatek dlouhodobé zálohy na opravy (DZO), rekonstrukci a modernizaci domů bude účetně převeden do dalšího roku.

17.    Vést evidenci a provádět kontrolu úhrady plateb předpisu záloh na správu domu a za služby od jednotlivých nájemců. Přehled dlužných částek jednotlivých nájemců předává správce mandantovi čtvrtletně do 6 týdnů po skončení čtvrtletí, případně aktuální stav na vyžádání v oddělení nájemného.

18.    Zasílat upomínky k úhradě dlužných částek za plnění poskytovaná v souvislosti s užíváním bytových jednotek, nebytových prostor nebo části nemovitosti, upomínat úhradu dlužného nájemného.

Upomínka zaslaná dlužníkům je zpoplatněna částkou dle platného ceníku SBD POKROK, kterou uhradí dlužník správci na účet mandanta. Poplatek za upomínku si následně správce přefakturuje.

V případě, že ani po zaslání upomínky vlastník neuhradí dlužnou částku, bude správce konat podle pokynů mandanta.

Uzavírat „Splátkové dohody“ s dlužníkem do výše dlužné částky 24.000,-Kč s maximální dobou splatnosti 12 měsíců. Uzavření dohody je zpoplatněno částkou dle platného ceníku SBD POKROK, kterou uhradí dlužník správci na účet společenství. Poplatek si následně správce přefakturuje.

19.    Potvrzovat faktury dle čl. II, odst. 4 této smlouvy, provádět jejich úhradu a neprodleně předávat kopie faktur mandantovi.

Správce je odpovědný za dodržení termínu splatnosti faktur.

Všechny ostatní faktury správce předloží mandantovi. Mandant svým podpisem stvrdí věcnou správnost účetního případu a předá faktury správci k zaúčtování a úhradě.

Správce neodpovídá za pozdní úhradu výše uvedených nákladů z důvodu nedostatku finančních prostředků nebo v případě pozdního odsouhlasení faktur mandantem.

20.    Správce je dále povinen :

a. předkládat jednou ročně, nejpozději do 15. 4. následujícího roku, „Zprávu o hospodaření domu, stavu finančních prostředků a činnosti správce za uplynulý rok“.

b. předkládat přehled o stavu společných částí domů a ostatních závažných skutečnostech spojených se zajišťováním správy, vypracovaný na základě technické prohlídky objektu, provedené nejpozději do 30.6. běžného roku.

c.    předkládat jednou čtvrtletně, nejpozději do 6 týdnů po skončení čtvrtletí, s výjimkou IV. čtvrtletí, výsledky hospodaření.

d.    předkládat nejpozdějí do 15.3. roční účetní závěrku (rozvaha, výkaz zisku a ztráty, příloha) včetně výsledku hospodaření za IV. čtvrtletí předchozího roku.

finančním úřadům a zdravotním pojišťovnám.

21. Vést personální agendu a mzdové účetnictví zaměstnanců mandanta na základě dohod o pracovní činnosti, resp. o provedení práce, včetně daňových povinností vůči příslušným


Správce provádí školení zaměstnanců mandanta na BOZP.

Za vedení personální agendy a mzdového účetnictví těchto zaměstnanců, vykonávajících činnost ve prospěch mandanta, si bude správce účtovat poplatek ve výši 200,-Kč + DPH za zaměstnance v měsíci, kdy je mzda zúčtována.

22. Vést personální agendu a mzdové účetnictví funkcionářů mandanta včetně daňových povinností vůči příslušným finančním úřadům a zdravotním pojišťovnám.

Výplata odměn funkcionářů mandanta bude prováděna podle pokynů mandanta na účty u peněžních ústavů výše uvedených funkcionářů.

Za vedení personální agendy a mzdového účetnictví funkcionářů mandanta bude mandantovi účtován poplatek 200,-Kč + DPH za účtovanou položku v příslušném měsíci, kdy je mzda zúčtována.

23. Správce je povinen neprodleně informovat mandanta o nedostatku finančních prostředků na účtu mandanta.

24.    Při výkonu správy je správce povinen postupovat v souladu s platnými zákony a předpisy, stanovami mandanta a se zájmy mandanta.

25.    Správce umožní mandantovi na základě jím dodaných podkladů, bezplatnou aktivaci, užívání a případné ukončení přístupu na informační server služby INF024.

26.    V případě, že mandant zřídí svůj běžný účet u ČSOB,a.s umožní správce, prostřednictvím produktu ČSOB „Fiktivní cashpooling“, využívat výhod z uložených finančních prostředků správce.

Cl. III

Práva a povinnosti mandanta

1.    Mandant je povinen poskytovat správci součinnost, která je nutná k řádnému plnění této smlouvy, bezodkladně informovat o změně nájemců bytů v domě a bezodkladně oznámit správci všechny skutečnosti rozhodné pro plnění předmětu této smlouvy.

Mandant provádí převody členských práv a povinností a vyřizuje členské záležitosti BD.

2.    Pro potřeby ročního vyúčtování předá mandant správci přehled splátek anuíty příslušných k jednotlivým bytovým jednotkám vždy k 31.1. běžného roku.

3.    Mandant má zřízen u KB, a.s. běžný účet č. 4700100297/0100, na nějž budou zasílány platby dle této smlouvy od jednotlivých nájemců.

Pro účely používání finančních prostředků k úhradě výdajů mandanta a za účelem kontroly a párování plateb jednotlivých nájemců bytových jednotek, ve formátu požadovaném správcem, zřídí mandant pro správce elektronický přístup s dispozičním právem k tomuto účtu.

Mandant doručí správci kopii smlouvy o otevření běžného účtu.

4.    Mandant zajistí u KB, a.s. pro správce možnost vytváření elektronických bankovních výpisů z účtu mandanta.

5.    Mandant souhlasí s tím, aby nájemci hradili poplatky určené správci v rámci měsíčního předpisu plateb (např. PHS) na účet mandanta. Poplatky si následně správce přefakturuje.

6.    Mandant je povinen vést svoji pokladnu (vést pokladní deník, vystavovat příjmové a výdajové doklady) a předávat originály všech účetních dokladů do 5 pracovních dnů po skončení čtvrtletí účtárně správce k zúčtování.

7.    Mandant poskytne správci řádně a včas veškeré potřebné podklady pro vyúčtování záloh podle čl. II odst. 16, zejména způsob rozvržení výdajů za služby na jednotlivé nájemce, (příloha č. 3), pokud není tento způsob upraven zvláštními předpisy či stanovami mandanta.

8.    Za plnění předmětu této smlouvy je mandant povinen platit správci odměnu, která je splatná do 15. dne běžného měsíce na účet správce. Tato odměna činí za výkon činností dle čl. II této smlouvy 149,-Kč/byt(pronajatou nebytovou jednotku určenou k podnikání/měsíc + DPH.

Odměnu lze zvýšit pouze s písemným souhlasem mandanta nebo dle ust. čl. III, odst. 9 této smlouvy.

9.    Správce může provést navýšení „poplatku za správu“ stanoveného touto smlouvou o míru inflace, pokud podle výnosu Českého statistického úřadu inflace za předchozí období překročí 5%. Změnu „poplatku za správu“ je správce povinen mandantovi oznámit.

10.    Mandant je povinen provést svoji registraci na místně příslušném finančním úřadu dle platných daňových předpisů a informovat písemně o této skutečnosti správce.

Čl. IV

Sankce, penále a pokuty

1.    Správce odpovídá mandantovi za škodu, která mu v souvislosti s výkonem správy prokazatelně vznikla i pokud ji způsobil jeho pracovník nebo zástupce. Za škodu se mimo jiné považuje pokuta podle §37, penále podle §63 a zvýšení daně podle §68 zák. č. 337/1992 Sb. o správě daní a poplatků v platném znění a dále pokuta dle §37 Zák. č. 563/1991 Sb. o účetnictví v platném znění.

2.    Správce se odpovědnosti zprostí, prokáže-li, že škodě nemohl zabránit ani při vynaložení veškerého úsilí, které lze na něm požadovat. Správce neodpovídá za škodu, která mandantovi vznikla z důvodu, že mandant nesdělil všechny informace nutné k zařízení záležitosti.

Čl. V

Ukončení smlouvy

1.    Smlouvu lze ukončit písemnou dohodou nebo písemnou výpovědí.

2.    Výpovědní doba činí 6 měsíců a začíná plynout od 1. dne následujícího měsíce po prokazatelném doručení písemné výpovědi druhé straně. V pochybnostech se má za to, že výpověď byla doručena 10. den po podání na poštu. Výpověď nabývá účinnosti uplynutím této doby.

_/3. V případě trvalého nedostatku finančních prostředků mandanta na jeho účtu, po dobu 3 měsíců, může správce smlouvu vypovědět. Výpovědní doba dle odst. 2 tohoto článku se zkracuje na 1 měsíc.

4.    V případě hrubého porušení povinnosti správce, může mandant tuto smlouvu vypovědět. Výpovědní doba dle odst. 2 tohoto článku se zkracuje na 1 měsíc.

5.    V souvislosti s ukončením výkonu správy je správce povinen předat mandantovi všechny dokumenty, které měl v souvislosti s touto činností k dispozici, a to do 1 měsíce ode dne data ukončení výpovědní doby. Do skončení výpovědní doby je správce povinen postupovat podle této smlouvy.

Účetní doklady předá správce mandantovi do následujících 6 týdnů, tj. po účetním uzavření předchozího období.

ČI. VI

Společná a závěrečná ustanovení

1.    Přílohou č. 1 této smlouvy je plná moc udělená mandantem správci.

2.    Přílohou č. 2 je soupis zaměstnanců správce, pracujících s údaji mandanta.

3.    Mandant zmocňuje správce k podpisu účetních dokladů jako osoby odpovědné za účetní případ.

4.    Veškeré změny této smlouvy lze provádět pouze písemně formou dodatku.

5.    Smlouva je vyhotovena ve 4 výtiscích, z nichž správce i mandant obdrží po dvou výtiscích.

6.    Tato smlouva se uzavírá na dobu neurčitou. Je platná ode dne podpisu oběma stranami a nabývá účinnosti dnem 1.1.2011.

v Praze dne: 15.12.2010    V Praze dne: 15.12.2010

Člen představenstva BD

Místopředseda představenstva.__i^> SBD POKROK


Minutová 1575 -1578 149 00 Praha 4, Mikulova 1575 IČO: 25113780


Mandátní smlouva o zajišťování správy


Strana 7 / 7



PLNÁ MOC

Příloha č. 1


Zmocnitel :

Smluvní strany:

Bytové družstvo spoluvlastníků Mikulova 1575 -1578

sídlo: Mikulova 1575, Praha 4 - Chodov, 149 00

zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze v oddílu Dr, vložka 3116

IČ:25113780 DIČ: CZ25113780

Bankovní spojení: Komerční banka, a.s.

Číslo účtu : 4700100297/0100 Zastoupené:

Mgr. Věrou Nováčkovou, předsedou představenstva :

Bohumírem Hynkem, místopředsedou představenstva :

uděluje v návaznosti na znění Mandátní smlouvy o zajišťování správy ze dne 15.12.2010

plnou moc

zmocněnci :

Stavební bytové družstvo POKROK

se sídlem : Kollárova 157/18, PSČ 186 00, Praha 8,

zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl Dr XCVIII, vložka č. 53,

IČO : 00034398 DIČ : CZ00034398

Bankovní spojení: ČSOB,a.s., pobočka Praha 8, Thámova 20

číslo účtu : 746750/0300

Jednající:

Ing. Oldřichem Sovou, předsedou představenstva Ing. Pavlem Beránkem, místopředsedou představenstva

k jednání jménem zmocnitele o uzavírání a podpisu smluv, kontrole plnění, uzavírání dodatků, ukončování smluv a jejich dodatků :

a.    na dodávku tepla a TUV s provozovatelem:

Pražská teplárenská, a.s.

b.    na dodávku studené vody a odvod odpadních vod s dodavatelem :

-    Pražské vodovody a kanalizace, a.s.

c.    na dodávku elektrické energie s dodavatelem :

-    Pražská energetika,a.s.,

d.    na úklid společných prostorů a přístupových komunikací podle pokynů mandanta

e.    na nájem společných částí domu,nebytových prostor a částí nemovitosti,

f.    o dílo v souvislosti s údržbou, opravami, rekonstrukcemi a modernizacemi společných částí domu a vystavování objednávek před uzavřením těchto smluv,

g.    na pojištění společných částí domů,

h.    na provedení odečtu měřidel a rozúčtování nákladů na vytápění, TUV a SV

i.    s dodavateli servisních požárních služeb,

j. na pohotovostní a havarijní služby

Zmocnitel dále zplnomocňuje zmocněnce:

-    k přihlášení mandanta jako plátce poplatku za odvoz domovního odpadu na Magistrátu hl. města Prahy,

-    k jednání s místně příslušným Finančním úřadem.

Zmocněnec je oprávněn k výše uvedeným úkonům pouze za předpokladu, že jedná jménem zmocnitele v souladu s ustanoveními Mandátní smlouvy o zajišťování správy společných částí domu ze dne 15.12.2010 v platném znění.

Za zmocněnce jedná statutární orgán nebo v souladu s § 15 Obchodního zákoníku jsou zmocněni zaměstnanci zmocněnce k právním úkonům, k nimž dochází obvykle při činnosti, kterou jsou při provozování družstva pověřeni.

Plná moc platí do odvolání.

v Praze dne 15.12.2010

Za Bytové družstvo spoluvlastníků Mikulova 1575 - 1578:

Předseda představenstva



Zmocněnec plnou moc přijímá dne 15.12.2010


BYTOVÉ DRUŽSTVO SPOLUVLASTNÍKU Niteulova 1575 -1578 149 00 Praha 4, MBcutova 1575 ICO; v=rmy«0

Za SBD POKROK


Příloha č. 2

/

I

Soupis zaměstm Bytové družstvo s

anců správce poluvlastníků

pracujících s údaji Mikulova 1575 -1578

Činnost

Jméno

Telefon

e-mailová adresa

adresa

Hlavní účetní (dispoziční právo k účtu mandanta)

Alena Malíková

225 339 370 fax: 225 339 322

Malikovaa@pokrok.cz

Kollárova 18 Praha 8 - Karlín Budova „C“ - 1. Patro

Účetní SVJ

Anežka Hlávková

225 339 369

hlavkovaa@pokrok.cz

Kollárova 18 Praha 8 - Karlín Budova „C“ -1.patro

Referent - daňové záležitosti, fakturace

Ing. Věra Mikulková

225 339 363

Mikulkovav@pokrok.cz

Kollárova 18 Praha 8 - Karlín Budova „C" -1.patro

Referent odd. „nájemného" (vyúčtování, dluhy, upomínky)

Markéta

Nadvorníková

225 339 304

Nadvornikovam@pokrok.cz

Kollárova 18 Praha 8 - Karlín Budova „B" -1.patro

Referent odd. „nájemného“ (návrhy rozpočtů, předpisy měsíčních plateb)

Miroslava

Gilschwertová

225 339 308

Gilschwertovam@pokrok.cz

Kollárova 18 Praha 8 - Karlín Budova „B" -1.patro

Referent odd. „nájemného" (pronájmy nebytových prostor a společných částí domu)

Eva Frantálová

225 339 307

Frantalovae@pokrok.cz

Kollárova 18 Praha 8 - Karlín Budova „B" -1.patro

Referent oddělení PAM

Miluše

Chmelařové

225 339 342

chmelarovam@pokrok.cz

Kollárova 18 Praha 8 - Karlín Budova „B" -2.patro

Energetik

(dodávky médií, jednání s dodavateli)

Stanislav Amcha

225 339 503

Amchas@pokrok.cz

Kollárova 18 Praha 8 - Karlín Budova „A“ - přízemí

Technik OBS

Daniela

Petáková

272 011 055

Petakovad@pokrok.cz

OBS II.

Hrdličkova 2177 Praha 4 - Chodov

Výtahový technik

Karel Rosendorf

267 913 458 737 234 324

rosendorfk@pokrok.cz

OBS II.

Hrdličkova 2177 Praha 4 - Chodov